Reklam düşüncemları, hasetmüzde, tüketicilerin etkilenmesi derunin, sağlam çok bileğsorunkeni kullanmaktadır. Mütehavvil derken; mizah, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı olaylar, meze, koca hayat standartları, rahatlık, keyif, müterakki teknoloji ve buna benzerleri kastedilmektedir. Eksiksiz bunlar, tüketiciyi, markaların üretmiş olduğu, yeni yahut zaten pazarlarda satılan ürün ve hizmetleri satın almaya ikna etmeye yöneliktir. Meydana getirilen reklamın amacı, yalnızca satın kabız davranışını göstermelerini uydurmak olmayabilmektedir. Birbirinden farklı yalnızçlara müteveccih yalnız nihai maksat, her saat daha şu denli satış olmakla beraberinde, genellikle, reklamın yalnızçları; tüketicinin zihnine markaları ve onların özelliklerini yerleştirmek, tüketicilerin markayı benimsemelerini, beğenmelerini, markanın başka markalara tercih edilmesini uydurmak olabilmektedir. Bunlarla beraberinde, firmaların sosyal uhde namına yahut kendileriyle ilişkin çıhun rastgele bir düşünceyi müdafaa etmek yahut reddetmek namına konstrüksiyonlabilmektedir. Eksiksiz bu tarz şeylerin tasavvurı konstrüksiyonlırken, en şu denli örutubet taşıyan iş, inandırıcı bir şekilde sorunlenmesidir. Bazı reklamlar, inandırıcı olmaktan uzaktır. Bazı konusundan dolayı, kimi sorunlenme biçiminden dolayı, kimi bile seçilen tasavvur kabilinden dolayı, insanoğluı ikna etmekten uzak olmaktadır. İşlenme biçiminden dolayı inandırıcı olamayan reklamlarda dert, kimi saat kullanılan oyuncuların toplum içerisinde sahip olduğu konumla ilişkin olabilirken kimi saat kontralıklı diyaloglarda kurulan cümlelerin, oyuncuların mimik, davranış, hal ve hareketlerinin bundan uzak olmasıyla alakalı olabilmektedir. Içinlıklı diyaloglarla örülen düşüncemların ikna etmekten uzak olmasının bir başka nedeni bile, tüketicilerle ilgilidir. İnsanın doğası gereği, söylenenlerden çok gördüklerine daha çok inanmaktadır. Bu yüzden bu tip reklam türleri, başka türlere bakarak daha az ikna edicidir. Hayallerden oluşan, ürün yahut hizmetin özelliklerini göstererek anlatan, çok az cümle yahut ifadelerin arsa aldığı reklam türleri daha çok inandırıcı olmaktadır. Sair türlerde ise, tüketicilere iletilmesi müstelzim mesajlar, oyuncuların yahut kullanılan rastgele bir hüküm unsurunun gölgesi altında kalmasındandır. Sair bir ifadeyle, daha hâllü bir hüküm yaratabilmek derunin, reklamlarda kullanılan mizah, eğlenceli haller, koca hayat standartları, tüketicilere iletilen mesajların önüne geçmesindendir. Böyle durumlarda insanoğlu, hüküm unsuruna yoğunlaşmaktadır. Tüketicilerin en çok etkilendikleri, inandıkları, söze icap bırakmadan ikrar ettikleri reklam türleri, ürün yahut hizmetin anlatıldığı, hayaletlerin olduğu, fotoğrafların kullanıldığı, üretim biçiminin gösterildiği tasavvur biçimleridir. Tüketiciler bu tip düşüncemları izlerken hem etkilenmekte hem bile gördükleri şeylere inanmaktadır. Yukarıda kelamünü ettiğimiz hüküm unsurları haddizatında doğruca seçilmektedir. Ancak burada dert, onların kullanılma biçimi olmakla beraberinde, seçilenler ile markanın uyumlu olmasıdır. Kısaca seçilen hüküm unsurunun markaya benzeyen, onunla ilişkilendirilebilen, onu çağrıştıran özelliklere sahip olması gerekmektedir. Amma umumi olarak reklamlar inandırıcı olmak zorundadır. Bunun yanı sıra başarılı bir reklam kurmanın ana kaideı maksat kesime seslenme buyurmak, bu maksat kitle ile empati kurarak kampanya halk etmek koca kayar sahibidir. Böylecene maksat kitle(ler) markayı ve ürünü daha çok benimser ve ortaya bir kullanıcı sadakati çıkar (customer loyalty).