Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine engelsiz olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başlangıçladığı senelerde tanıdıkacakları ayrı ayrı sanat aktivitelerinden olumlu olarak etkilendikleri aartıkr. Bütün bu sanat dalları arasında hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişbaskın ve sosyal gelişimleri kucakin eğitimciler, er evetşta edinilen olumlu müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu bağlantı, aba karnında başlayan doğal bir ilişkidir. Ana kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer içinde dinleyen bebek, bilhassa duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı birey bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her kültürün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, aba ile bebek arasında yerleşmiş, müzikal bir birey destedır. Aynı ölçübile fiillevseldir bile; annenin, çocuğuna, zeminın uyumak kucakin emin olduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, bebek – aba – ata arasında kurulacak musiki bağı, ötede evetşayacakları birey ilişkileri sağlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıdem çocuk, kendini sağlıklı bir yetişkin yapacak etkinliklerle tanışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği bayıla bayıla ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde musiki, onun kucakin yararlı bir bildirişim kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her zaman savsama edilen sistemli ve kapsamı geniş musiki eğitimi, haklı şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı kucakin, fiziksel ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten mahrum kalınmaktadır. Burada, hile bilimleri ve yabancı yürek kabilinden derslerin çok önemli olduğunu bilici ve sanat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden tuzakıkoyacağını” düşünen aba-babaların da, haber eksikliğinden meydana mevrut hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde akademik başlangıçarı içindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç aralıkştırmaya konum verelim: