SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Fakat bu iki kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri sinein nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk henüz açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı işlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çhileışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak sinein meydana getirilen çhileışmalardır. Gelin, bu mukabillaştırmayı az buçuk henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu manzara farklıdır. SEO çhileışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir trafik akışı sağlamlar.
Bu iki kavram, sineerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise amaç henüz ticari olduğu sinein sineerikler SEO çhileışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu saymak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz hayır evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.